iCat FM - SOTA SOSPITA

Arxius

Estas veient: febrer 2008
Categoria: Cartellera
Escrit per: Ferran Auberni
Ho tinc clar. De les 8 pel·lícules que s'incorporen aquesta setmana a la nostra cartellera em quedo amb l'emoció que provoca "Buda explotó por vergüenza", de la jove directora iraniana Hana Makhmalbaf.

La petita Nikbakht Noruz a "Buda explotó por vergüenza"

"Buda explotó por vergüenza" mostra l'epopeia d'un nena que vol anar a l'escola en una societat masclista, cruel i intolerant com la de l'Afganistan. La descripció del paisatge, el valor antropològic del document, la intencionalitat moral de la proposta i sobretot, la naturalitat de la protagonista (Nikbakht Noruz) són bons motius per descobrir aquesta petita joia. A moltes actrius adultes (i prefereixo no dir noms) els agradaria tenir l'expressivitat, la mirada i la naturalitat de Noruz. Per llegir la crítica que he publicat a "Time Out Barcelona" clica aquí.



Entre les estrenes, el duel a "Las hermanas Bolena" entre Natalie Portman i Scarlett Johansson, pel meu gust, es decanta cap el cantó de la innocència de la protagonista de "Match Point". "WWW. What a Wonderful World" respira el cinema de Jacques Tati, Quentin Tarantino i Wong Kar-Wai, però jo amb un curtmetratge n'hagués tingut prou. Finalment, "Waz" torna a demostrar la influència de títols com "Seven" i "Saw" al gènere dels 'thrillers'.

Portman i Johansson a "Las hermanas Bolena"

28/02/2008: Homenatge a Hitchcock

Categoria: General
Escrit per: Ferran Auberni
Sens dubte són les imatges del dia! La revista "Vanity Fair", en el seu número anual dedicat a les estrelles actuals de Hollywood, ret homenatge al mestre Alfred Hitchcock.

Bardem i Johansson
(Javier Bardem i Scarlett Johansson fan de James Stewart i Grace Kelly a "La finestra indiscreta". Fotografia de Norman Jean Roy)


La publicació americana ha reunit alguns dels actors i actrius més populars per recrear algunes de les escenes mítiques del director de "Vertigen".

Marion Cotillard
(La guanyadora de l'Oscar a la millor actriu, Marion Cotillard, fa de Janet Leigh a "Psicosi". Fotografia de Mark Seliger)


Estan cuidadíssims la llum, el vestuari, el decorat, el contrast, el glamur i especialment, l'expressivitat dels diferents protagonistes.

Jodie Foster
(Jodie Foster fa de Tippi Hedren a "Els ocells". Fotografia de Norman Jean Roy)


Charlize Theron
(Charlize Theron fa de Grace Kelly a "Crim perfecte". Fotografia de Norman Jean Roy)


Les quatre fotografies que he seleccionat en aquest missatge són les que més em sedueixen. Si vols veure el reportatge sencer, clica aquí. Amb quina us quedeu?

» Veure més

Categoria: Actualitat
Escrit per: Ferran Auberni
Cada vegada són més evidents els aires de renovació a l'Acadèmia de Cinema nord-americana. Els Oscars 2008 han apostat pel cinema d'autor, al marge de les lleis més comercials de la indústria. En aquest sentit, 10 anys enrere hauria estat gairebé impossible trobar entre les premiades cintes com "Juno" o "Once".

Els quatre premiats en la categoria d'interpretació

Cap premi d'interpretació l'ha guanyat un actor o actriu dels EUA. En el cas de Marion Cotillard i "La vida en rosa" és la segona vegada que algú estranger obté l'Oscar a millor protagonista amb una pel·lícula de parla no anglesa. La primera a aconseguir-ho va ser Sophia Loren, l'any 62, amb "Dos mujeres". Llavors va derrotar Natalie Wood ("Esplendor a l'herba") i Audrey Hepburn ("Esmorzar amb diamants"). L'explicació a les noves sensibilitats de Hollywood la trobem en el fet que entre els 6.000 acadèmics amb dret a vot va creixent la presència de gent com Montse Ribé i David Martí, que l'any passat van guanyar la categoria de millor maquillatge amb "El laberinto del fauno".





Els 4 premis per a "No es país para viejos" situen allà on es mereixen els creatius germans Coen. Diu la dita que val més tard que mai, però la veritat és que l'Oscar als autors de "Fargo" arriba amb retard. Tal com va passar amb Martin Scorsese i els seus "Infiltrats", la nova pel.lícula de Joel i Ethan Coen és més fluixa que altres títols que han fet fins ara.



En definitiva, tal com es preveia, han estat uns Oscars molt repartits. És lògic que hagi guanyat "No es país para viejos" (la més taquillera dels directors als EUA). Tot i així, continuo reivindicant la delicadesa de títols com "Lejos de ella", "Juno" i "Once".

» Veure més

Categoria: Actualitat
Escrit per: Ferran Auberni
Diuen que Jon Stewart i el seu equip només han tingut deu dies per preparar el guió de la vuitantena edició dels Oscar, quan habitualment s'hi destinen més de quatre mesos.

Joel i Ethan Coen, amb Martin Scorsese

No sé si és l'excusa perfecta, però el cas és que la cerimònia d'aquest any ha posat en evidència que cada vegada funciona menys com a espectacle. S'ha abusat desmesuradament dels vídeos de presentació i Stewart ha estat poc àgil en els seus comentaris, sovint fora de to. Els discursos dels guanyadors tampoc han sigut cap meravella. Això sí, recordaré durant molt temps la sensible intervenció de Markéta Irglová i Glen Hansard, al recollir l'Oscar a la millor cançó per "Once". Ha estat memorable. A Irglová l'han deixat tornar a sortir a l'escenari per viure el seu minut de glòria. I és que minuts abans Hansard s'havia menjat el temps dels dos. M'hauria agradat estar al darrere de l'escenari per veure com ha anat tot plegat. El cas és que la improvisació ha valgut la pena. L'actriu i cantant txeca ha fet una defensa de la importància de somiar, i també de les produccions més humils com "Once".





Si ja has disfrutat amb la senzillesa i el romanticisme de "Once" et recomano que descobreixis el disc "The swell season", també de Hansard i Irglová.

Portada del disc "The swell season"

En definitiva, que particularment he viscut amb molt poca tensió aquests Oscars. I vosaltres?

Enllaços patrocinats

Enllaços patrocinats



<   febrer 2008   >
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

© Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, S.A.